Wij zijn Paginatwee, Regine Mateman en Sandra Derksen. Twee grafisch ontwerpers die samen boeken, magazines en brochures maken. Twee vakvrouwen die kennis en ervaring bundelen om samen tot de beste ideeën en mooiste ontwerpen te komen. Met hetzelfde enthousiasme en liefde voor het vak. Maar ook met eigen stijl, kwaliteiten en vaardigheden.
Sandra Derksen
06 – 55 39 42 71
info@paginatwee.nl
Kijken, lezen, bladeren, voelen en snuiven in gedrukte boeken verveelt mij nooit. Je vindt mij dan ook vaak voor de boekenkast, in de boekenwinkel of online, op zoek naar al het moois wat een boek te bieden heeft. Ontwerpen is voor mij aandachtig luisteren, in het verhaal duiken, en onderzoeken welke visuele vorm daar goed bij past. Ik werk doordacht en op gevoel, met een scherp oog voor zowel detail als totaalbeeld.
Na mijn opleiding aan de kunstacademie Constantijn Huygens in Kampen werkte ik voor omroep NCRV en ontwerpbureau Proforma. Daar maakte ik onder andere magazines, (programma)boekjes, kranten, jaarverslagen en periodieken. Vanaf 2000 werk ik als zelfstandig ontwerper voor diverse opdrachtgevers. Ik ontwikkelde veel huisstijlen en websites (zie de website www.sandraderksen.nl), en maakte boeken voor uitgeverij Roodbont en seizoensbrochures voor Kaemingk. Voor Cito maak ik nu het magazine en weblog bij het examen beeldende vakken vmbo.
Regine Mateman
06 – 13 75 80 12
info@paginatwee.nl
Creative, vakkundige, grafisch ontwerper met een liefde voor boeken. Doelgericht en professioneel communiceren voor uw doelgroep is dagelijks werk. Het vertalen van de inhoud naar een passend visueel ontwerp, tekst en beeld versterken elkaar. De schoonheid van de natuur is voor mij een belangrijke inspiratiebron.
Na het afstuderen aan de Hogeschool voor de Kunsten (AKI) in Enschede werkte ik acht jaar bij Bureau Beekvisser in Amsterdam. Daar leerde ik het vak en heb ik onder andere het filmtijdschrift Skrien en cd hoesjes voor Idiot Records en Mercury Records ontworpen.
In 2010 begin ik mijn eigen bureau Metmateman en verricht ik werkzaamheden voor uiteenlopende partijen; van kleine zelfstandigen tot (grotere) non-profit en commerciële organisaties. Belangrijk blijft de communicatie over en weer, zodat de wensen van de klant zo goed mogelijk vertaald worden.